
La Dra. Meritxell Monguillot, membre del GRCEIB, acaba de publicar un article en el Diari de l’educació: Reflexionar sobre l’avaluació que volem és una forma de reflexionar sobre l’educació i la societat que volem. Per a Wiliam (2011) l’avaluació per aprendre té 5 estratègies clau que la defineixen:
- Compartir i aclarir amb l’aprenent els objectius d’aprenentatge.
- Dissenyar activitats que permetin aportar i recollir evidències de l’aprenentatge.
- Oferir feedback a l’aprenent que l’ajudi a avançar.
- Activar els aprenents com a recursos i bastides d’ajuda entre iguals.
- Activar els aprenents com a propietaris del seu aprenentatge.
Una avaluació que reforça els encerts, ajuda a reconduir els errors i acompanya a cercar la millor versió de cadascú, ha vingut per quedar-se.
Monguillot, M. (9 de setembre de 2025). Per una avaluació que ajudi a aprendre. Diari de l’Educació. https://diarieducacio.cat/per-una-avaluacio-que-ajudi-a-aprendre/





