Inefc Grceib

Diferències en les transicions de camp i el temps de joc continu en el bàsquet

Imatge generada amb IA mitjançant ChatGPT (OpenAI, 2025)

Un nou article dels membres del nostre grup: Franc garcía i Adrià Miró, ha estat publicat a la revista Apunts: educació Física. Concretament, l’article Diferències en les transicions de camp i el temps de joc continu en el bàsquet te com a objectiu d’aquest estudi era examinar les diferències en el nombre de transicions de camp i el temps de joc continu entre grups d’edat i quarts de partit durant la competició per optimitzar la preparació dels equips. Es van recopilar dades de 28 partits oficials disputats en quatre categories d’edat: sots 14 (U14), sots 16 (U16), sots 18 (U18) i absoluta. Va participar en aquest estudi un total de 61 jugadors de bàsquet. Es van utilitzar proves ANOVA 2×2 per permutació i proves post hoc per comprovar la significació estadística (<.05). Els grups d’edat van mostrar diferències significatives entre les transicions de camp, el temps i la relació entre ambdues variables (transicions per minut), amb una tendència a la baixa en totes les variablesdes de la categoria U14 fins a l’absoluta. Tanmateix, no hi va haver diferències significatives en les variables estudiades entre els quarts de partit ni relacions positives amb el diferencial de punts. En conclusió, les transicions per minut disminueixen a mesura que avancem en els grups d’edat, des del bàsquet U14 fins al sènior. Aquests resultats podrien ajudar els professionals a millorar la preparació dels equips proposant seqüències específiques d’entrenament 5 contra 5 basades en els casos més freqüents, així com en situacions límit. Tanmateix, la falta de correlació entre les variables estudiades i el resultat dels partits hauria d’animar els professionals del bàsquet a adoptar un enfocament holístic i explorar altres factors per comprendre millor el rendiment.

García, F., Fernández, D., Pintado, C., Miró, A. y Lara-Bercial, S. (2025). Differences in court shifts and continuous playing time in basketball. Apunts Educación Física y Deportes, 161, 41-49. https://doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.es.(2025/3).161.05

DARRERS ARTICLES

CATEGORIES