Inefc Grceib

Nou article publicat: Reciprocal peer observation: a mechanism to identify professional learning goals

(Foto: INEFC Events)

S’acaba de publicar un nou article en què ha participat la Dra. Meritxell Monguillot, membre del grup de de recerca en ciències de l’esport INEFC Barcelona a la revista Education Inquiry amb el títol: Reciprocal peer observation: a mechanism to identify professional learning goals. En l’article, liderat per Ester Miquel (UAB), hi ha participat la nostra professora Meritxell Monguillot juntament amb Mireia Soler (UAB) i David Duran (UAB).

L’article reflexiona sobre l’observació recíproca entre iguals en la qual una parella de docents amb graus similars d’experiència i estatus acorden mútuament observar la pràctica de l’altre. Ambdós actuen com observador i observat. La reflexió individual i la retroalimentació constructiva mútua permeten compartir coneixements per identificar els objectius de millora de la seva pròpia pràctica docent. A l’estudi van participar 228 docents de primària i secundària, i van seguir un cicle d’observació entre iguals format per quatre fases: reunió prèvia a l’observació, observació i breu informe per part de l’observat, reunió de retroalimentació, i redacció reflexiva d’un objectiu de millora per part de l’observat. A fi d’identificar l’etapa del cicle de l’observació recíproca entre iguals en què emergeix l’objectiu de millora, es van emprar diferents instruments, (informe posterior a l’observació, enregistrament d’àudio de la reunió de retroalimentació, síntesi reflexiva final, qüestionari d’avaluació i entrevistes en grup). L’estudi ha demostrat que la majoria dels professors van identificar l’objectiu de millora a totes les etapes del cicle, cosa que els va permetre perfeccionar-lo a partir de les seves pròpies reflexions i les de l’observador aprofitant la retroalimentació constructiva. En conseqüència, aquest procés ha donat lloc a objectius de millora de major qualitat. L’estudi aporta criteris per seguir orientant l’observació recíproca entre iguals cap a la millora de l’aprenentatge dels docents.

Miquel, E., Monguillot, M., Soler, M., & Duran, D. (2024). Reciprocal peer observation: a mechanism to identify professional learning goals. Education Inquiry, 1–17. https://doi.org/10.1080/20004508.2024.2370116

DARRERS ARTICLES

CATEGORIES